Олимпиады по предмету человек мир. Олимпиадные задания по предмету "окружающий мир"

Олимпиадные задания

по предмету «Человек и мир» для учащихся 3-х классов

(учебный год)

1. О чем идет речь в загадке?

На ноге стоит одной,

крутит, вертит головой

и показывает страны,

реки, горы, океаны.

2. Прочитайте две загадки. В какой из них говорится о горизонте, а в какой о линии горизонта? В чем разница между горизонтом и линией горизонта?

1) Бежать, бежать – не добежать, лететь, лететь – не долететь.

2) Виден край, да не дойдешь.

3. Найдите в каждой строчке лишнее слово. Объясните свой выбор.

а) каменная соль, калийная соль, гора, гранит

б) бетон, песок, цемент, стекло

в) каменная соль, песок, глина, гранит

г) нефть, каменный уголь, природный газ, минеральная вода.

4. Расхвасталось дерево своим осенним нарядом:

Красивее моей одежды не придумаешь: тут и красное, и зелёное, и розовое, и оранжевое, и жёлтое. У иного листа что ни уголок, то другой цвет.

А я считаю, что такой пёстрый наряд для солидного дерева неприличен, - сказало соседнее дерево. – Самый скромный и самый красивый цвет – зелёный. Я этому цвету никогда не изменю. Так и опадут мои листья зелёными. И уголки-то у тебя на листьях – лишнее. Гораздо лучше мелкие зубчики, как у меня.

Угадайте, какие деревья вели этот разговор.

5. Определите, о каких животных леса идет речь в высказываниях:

а) У него следы похожи на человеческие. (____________________)

б) Её называют «пернатой кошкой». (______________________)

в) Это второе по величине (после зубра) животное Беларуси. (___________)

г) О нем говорят, что он - пример аккуратности. (_______________)

д) Она на деревьях сушит грибы. (_____________)

е) О нем говорят, что его «ноги кормят». (_______________).

ж) Это дикая кошка с коротким хвостом и кисточками на ушах. (__________) .

Разделите перечисленных животных на три группы.

растительноядные

хищные

всеядные

6. Во время экскурсии в лес учитель обратил внимание учащихся на редкое растение и спросил, как бы дети предложили с ним поступить. Ученики высказали несколько мнений. Какое из них по вашему наилучшее? Обведите в кружок правильный ответ.

1) Найти поблизости еще несколько экземпляров таких растений, сделать гербарий из них для школьного кабинета биологии;

2) подробно описать растение, сфотографировать его и оставить на месте;

3) выкопать растение и перенести его на пришкольный учебно-опытный участок;

4) огородить растение, периодически наблюдать за ним до плодоношения, после чего собрать семена и рассеять их поблизости.

7. В магазин привезли овсяные хлопья «Геркулес», пшено, гречневую, манную, перловую и ячневую крупы. Из семян каких растений их получили?

«Геркулес» - ………………………

Пшено - ……………………………

Гречневая крупа - ……………………

Манная крупа - ……………………….

Перловая крупа - ……………………..

Ячневая крупа - ………………………….

8. Подчеркните

1) названия животных луга:

Бабочка, лось, глухарь, дикий кабан, кузнечик

Шмель, мышь, рыбы, стрекоза, лягушка, бобр

3)названия животных болот:

Муравей, уж, глухарь, цапля

4) названия животных поля:

Дятел, мышь, плавунец, медведь, куропатка, жаворонок.

9. Допишите предложения. Соедините ответы стрелками:

Выключай электрический свет там,

где им не пользуются

чтобы из дома не уходило тепло

Закрывает входные двери

в холодную погоду

потому что солнечный свет не вызывает загрязнения

Не тратить горячую воду больше,

чем тебе нужно

потому что электричество для освещения получают при сжигании нефти

Суши мокрое бельё на веревке

потому что для охлаждения воздуха используют много электричества

Не оставляй дверцу

холодильника открытой

потому что для нагрева воды расходуется много электричества

Алімпіядныя заданні

вучняў 3-х класаў

(навучальны год)

1. Аб чым ідзе размова ў загадцы?

На назе стаіць адной,

круціць, круціць галавой

і паказвае краіны,

рэкі, горы, акіяны.

2. Прачытайце дзве загадкі. У якой з іх гаворыцца аб гарызонце, а ў якой аб лініі гарызонту? У чым розніца паміж гарызонтам і лініяй гарызонту?

1) Бегчы, бегчы - не дабегчы, ляцець, ляцець - не даляцець.

2) Бачны край, ды не дайдзеш.

3. Знайдзіце ў кожным радку лішняе слова. Растлумачыце свой выбар.

а) каменная соль, калійная соль, гара, граніт

б) бетон, пясок, цэмент, шкло

в) каменная соль, пясок, гліна, граніт

г) нафта, каменны вугаль, прыродны газ, мінеральная вада.

4. Расхвалілася дрэва сваім восеньскім уборам:

Прыгажэй маёй вопраткі не прыдумаеш: тут і чырвонае, і зялёнае, і ружовае, і памяранцавае (оранжевое), і жоўтае. У іншага ліста што ні вугалок, то іншы колер.

А я лічу, што такі пярэсты ўбор для самавітага(солидного) дрэва непрыстойны, - сказала суседняе дрэва. - Самы сціплы і самы прыгожы колер - зялёны. Я гэтаму колеру ніколі не змяню. Так і ападзе маё лісце зялёным. І куткі-то ў цябе на лісці - лішняе. Значна лепш дробныя зубчыкі, як у мяне.

Адгадайце, якія дрэвы вял і гэт ую гутарк у .

5. Вызначце, аб якіх жывёлінах леса ідзе размова ў выказваннях:

а) У яго сляды падобныя на чалавечыя. (____________________)

б) Яе завуць "птушынай кошкай". (______________________)

в) Гэта другая па велічыні (пасля зубра) жывёліна Беларусі. (___________)

г) Аб ім гавораць, што ён - прыклад акуратнасці. (_______________)

д) Яна на дрэвах сушыць грыбы. (_____________)

ж) Аб ім гавораць, што яго "ногі кормяць". (_______________).

з) Гэта дзікая кошка з кароткім хвастом і пэндзлікамі на вушах. (__________) .

Падзеліце пералічаных жывёлін на тры групы.

жывёлы, якія харчуюцца раслінамі

драпежныя

усёедныя

6. Падчас экскурсіі ў лес настаўнік звярнуў увагу вучняў на рэдкую расліну і спытаў, як бы дзеці прапанавалі з ёй паступіць. Вучні выказалі некалькі меркаванняў. Якое з іх па вашым найлепшае? Абвядзіце ў кружок правільны адказ.

1) Знайсці паблізу яшчэ некалькі асобнікаў такіх раслін, зрабіць гербарый з іх для школьнага кабінета біялогіі;

2) падрабязна апісаць расліну, сфатаграфаваць яе і пакінуць на месцы;

3) выкапаць расліну і перанесці яе на прышкольны навучальна-даследчы ўчастак;

4) абгарадзіць расліну, перыядычна назіраць за ёй да пладанашэння, пасля чаго сабраць насенне і рассеяць побач.

7. У краму прывезлі аўсяныя шматкі (хлопья) "Геркулес", проса, грачаную, манную, пярловую і ячную крупы. З насення якіх раслін іх атрымалі?

"Геркулес" - ………………………

Проса - ……………………………

Грачаныя крупы - ……………………

Манныя крупы - ……………………….

Пярловыя крупы - ……………………..

Ячныя крупы - ………………………….

8. Падкрэсліце

1) назвы жывёлін лугу:

Матылёк, лось, глушэц(глухарь), дзік, конік(кузнечик)

2)назвы жывёлін вадаёмаў:

Чмель, мыш, рыбы, страказа, жаба, бабёр

3)назвы жывёлін балотаў:

Мурашка, уж, глушэц, чапля

4) назвы жывёлін поля:

Дзяцел, мыш, плавунец, мядзведзь, курапатка, жаўрук.

9. Дапішыце прапановы. Злучыце адказы стрэлкамі.

Выключай электрычнае святло там,

дзе ім не карыстаюцца

каб з хаты не сыходзіла цяпло

Зачыняйце ўваходныя дзверы

у халоднае надвор"е

таму што сонечнае святло не выклікае забруджванні

Не марнаваць гарачую ваду больш,

чым табе трэба

таму што электрычнасць для асвятлення атрымоўваюць пры спальванні нафты

Сушы мокрую бялізну

на вяроўцы

таму што для астуджэння паветра выкарыстаюць шмат электрычнасці

Не пакідай дзверцы

халадзільніка адчыненай

таму што для нагрэву вады расходваецца шмат электрычнасці

Алімпіядныя заданні

па прадмеце "Чалавек і свет" для вучняў 4 -х класаў

(навучальны год)

1. Дапоўні сказ:

У адрозненні ад сёняшніх дзён, калі шасейныя дарогі і чыгункі з’яўляюцца галоўнымі шляхамі зносін, у далёкім мінулым гэту ролю адыгрывалі _________________ .

2. Растаў часткі плана падання пра возера Свіцязь у пэўным парадку.

…. Незвычайны ўлоў ….. Прыгажуня знікла.

…. Людскі плач.…. Расказ дзяўчыны

3. Дапоўні сказ:

Каб мець дакладнае уяўленне аб той ці іншай гістарычнай падзеі, нам спатрэбіцца ____________________.

4. Адзнач знакм “+” праўдзівыя выказванні.

1) Кожная карта мае сваю назву, якая адлюстроўвае пэўныя гістарычныя падзеі ў вызначаны час.

2) Назвы краін і гарадоў адпавядаюць таму часу, які адлюстраваны на карце.

3) Замест умоўных абазначэнняў на карце ўжываюцца малюнкі.

4) Колеры на карце выкарыстоўваюцца для абазначэння тэрыторый розных дзяржаў.

5. Адзнач знакм “+” праўдзівыя выказванні.

1) Любую гістарычную падзею можна паказаць з дапамогай стужкі часу.

2) Пачатак нашай эры.

3) Першыя вядомыя стаянкі найстаражытнейшых жыхароў з’явіліся на тэрыторыі нашай краіны каля 24 тысячагоддзяў да нашай эры.

6. Закончы сказы.

Дужага і высокага чалавека называлі _________________.

Пагоркі з ўямлі і пяску, што насыпалі над нябожчыкам называлі __________________.

7. Закончы сказы.

Аб жыцці продкаў у старажытныя часы нам паведамляюць пісьмовыя крыніцы ______________ .

Самым старажытным летапісам усходніх славян з’яўляецца _____________________________ .

8. За якія заслугі царква абвясціла князя Уладзіміра святым? Адзнач знакам “+” правільны адказ.

1) Стаў вялікім кіеўскім князем.

2) Прыняў хрысціянства і пачаў хрышчэнне ва ўсіх гарадах.

3) Падараваў Рагнедзе жыццё.

9. Вызнач паслядоўнасць і абазнач лічбамі палзеі жыцця беларускай князёўны Рагнеды.

….. Уладзімір забіў бацькоў і братоў Регнеды, прымусіў яе стаць яго жонкай.

….. Да Рагнеды сваталіся кіеўскі князь Яраполк і наўгародскі князь Уладзімір.

….. Пасля замужжа Рагнеда назвалася Гарыслава і нарадзіла пяцёра дзяцей.

….. Старэйшы сын Ізяслаў ратуе маці ад смерці і адпраўляецца з ёй у крэпасць пад Мінскам.

….. Рагнеда адважылася забіць Уладзіміра.

….. Рагнеда стала манашкай і атрымала імя Анастасія.

10. Прачытай тэкст і выканай заданні.

І сустрэліся праціўнікі на Нямізе месяца сакавіка ў трэці дзень, быў снег вялікі, і пайшлі вадзін на аднаго. І была лютая сеча, і многія паляглі ў ёй, і перамаглі Ізяслаў, Святаслаў і Усеслаў(кіеўскі князі), Усяслаў (полаці князь) жа ўцёк.

1) Якая гістарычная падзея апісваецца ў тэксце?___________________________________

2) Войскі якіх княстваў прымалі ўдзел у бітве? ____________________________________

11. Запішыце:

1) Назву горада, месца ўзнікненне якога звязваюць з імем легендарнага млынара.- ___________

2) Назву горада, у якім быў пабудаваны замак па загаду князя Вітаўта. - ___________________

3) Назву горада, дзе нарадзіўся Францыск Скарына. - __________________________

4) Назву горада, каля якога ў першыя дні вайны мужна змагаліся з ворагам паграчнікі. ________________

12. Чаму прыняцце хрысціянства садзейнічала развіццю культуры?

Главная > Документ

Олимпиадные задания

(2008-2009 учебный год)

Лягушки и жабы

Где много жаб, там

хорошие урожаи


С Материки Характеристики Варианты ответов:

Олимпиадные задания

по предмету «Человек и мир» для учащихся 3-х классов

(2008-2009 учебный год)

1. Выпишите объекты в три столбика: Дайте название третьей группе. Берёза, вода, машина, скворец, сирень, дом, камень, стол, заяц, книга, ручка, пчела, щука, ромашка. 2. Соедини стрелкой начало предложения с его окончанием. Все насекомые необходимы в природе, даже насекомые-вредители растений, так как

Лягушки и жабы

Где много жаб, там

Они являются кормом для других животных

хорошие урожаи

охотятся ночью и уничтожают большое количество слизней и других насекомых, которых не едят птицы


3. Проведите на рисунке линию горизонта. 4. На рисунке укажи буквами местонахождение предметов: С а) школа находится на западе б) лес находится на северо-востоке в) магазин находится на юго-западе. 5. Уменьшенная модель Земли – это: А) карта Б) глобус. 6. Установите соответствие. Соедините материки с их характеристиками. Материки Характеристики 1) Евразия а) находится на Северном полюсе 2) Австралия б) самый большой материк 3) Африка в) самый маленький материк. 4) Антарктида 7. Вставьте пропущенные слова. Почти везде в Беларуси есть месторождения _________________. Белорусские болота являются «фабриками» по производству _____________. На юго-востоке страны, недалеко от городов Речица и Светлогорск, находятся месторождения - ________________. Слова для справок: нефть, песок, торф, глина. 8. На полях Беларуси выращивают культурные растения: __________________________. Из зерна ржи получают муку для _____________. Из овса изготавливают хлопья _______________. Выращивают на полях Беларуси также овощные культуры: _______________. Вторым хлебом в Беларуси называют ____________________________. 9. Составь цепь питания, которая складывается на болоте. 10. Ответьте на вопросы: 1) Что является источником радости, хорошего настроения? 2) Назовите признаки умственного утомления. 3) Что является причиной отставания в росте? 4) Как называется наука о здоровье? 5) Какая наука изучает строения органов? 6) Что является причиной отсутствия аппетита? 7) Что влияет на внешность человека и работу его внутренних органов? Варианты ответов: А. Анатомия. Ж. Осанка. Б. Одышка. З. Плохое здоровье. В. Физиология. И. Кашель. Г. Головная боль. К. Болезнь. Д. Здоровье. Л. Вялость. Е. Насморк. М. Медицина. 11. Решите экологическую задачу. Каждую ночь на пруду слышна музыка – пение лягушек. Они делают все по-своему: дышат кожей, языком ловят насекомых, имеют большой, но беззубый рот и огромные глаза. Зачем лягушке такие большие глаза? 12. Прочитайте рассказ «Осенью в лесу». Найдите фактические ошибки, подчеркните их. Хорошо дышится в осеннем лесу! Просторно и светло. Среди увядающей травы можно найти много грибов: груздей, сыроежек, сморчков, опят. Цветущих растений совсем мало, но над ними продолжают кружиться насекомые: жуки, бабочки, пауки, комары. Особенно их привлекают своим ароматом медуницы и клевер. Птиц почти нет, лишь изредка услышишь стук дятла да кукование кукушки. Растения и животные леса готовятся к зиме. Со всех деревьев опадают последние листья, белка и ёж делают запасы, медведь и крот засыпают до весны, все насекомые погибают, многие звери линяют. Скоро придёт суровая и длинная зима.

Ответы на олимпиадные задания

по предмету «Человек и мир» для учащихся 3-х классов

(2008-2009 учебный год)

1. Выпишите объекты в три столбика:

неживая природа

сделано человеком

живая природа

водакамень машина дом, столкнига, ручка скворец, Берёза, сирень, заяцпчела, щука, ромашка
2. Соедини стрелкой начало предложения с его окончанием. Все насекомые необходимы в природе, даже насекомые-вредители растений, так как

Лягушки и жабы

Где много жаб, там

Они являются кормом для других животных

хорошие урожаи

охотятся ночью и уничтожают большое количество слизней и других насекомых, которых не едят птицы


4. На рисунке укажи буквами местонахождение предметов: С а) школа находится на западе б) лес находится на северо-востоке л в) магазин находится на юго-западе.ш м 5. Уменьшенная модель Земли – это: Б) глобус. 6. Установите соответствие. Соедините материки с их характеристиками. Материки Характеристики 1) Евразия а) находится на Северном полюсе 2) Австралия б) самый большой материк 3) Африка в) самый маленький материк. 4) Антарктида 7. Вставьте пропущенные слова. Почти везде в Беларуси есть месторождения нефть, песок, торф, глина . Белорусские болота являются «фабриками» по производству торф . На юго-востоке страны, недалеко от городов Речица и Светлогорск, находятся месторождения - нефть . 8. На полях Беларуси выращивают культурные растения: ячмень, рожь, пшеница, овёс, гречиха . Из зерна ржи получают муку для черного хлеба. Из овса изготавливают хлопья «геркулес». Выращивают на полях Беларуси также овощные культуры: картофель, свекла, морковь . Вторым хлебом в Беларуси называют картофель . 9. Составь цепь питания, которая складывается на болоте. 10. Ответьте на вопросы: 1) Что является источником радости, хорошего настроения? 2) Назовите признаки умственного утомления. 3) Что является причиной отставания в росте? 4) Как называется наука о здоровье? 5) Какая наука изучает строения органов? 6) Что является причиной отсутствия аппетита? 7) Что влияет на внешность человека и работу его внутренних органов? 11. Решите экологическую задачу. Глаза у лягушек такие большие, потому что, давя на ротовую полость, помогают раздавливать пищу. 12. Прочитайте рассказ «Осенью в лесу». Найдите фактические ошибки, подчеркните их. Хорошо дышится в осеннем лесу! Просторно и светло. Среди увядающей травы можно найти много грибов: груздей, сыроежек, сморчков, опят. Цветущих растений совсем мало, но над ними продолжают кружиться насекомые: жуки, бабочки, пауки , комары. Особенно их привлекают своим ароматом медуницы и клевер . Птиц почти нет, лишь изредка услышишь стук дятла да кукование кукушки . Растения и животные леса готовятся к зиме. Со всех деревьев опадают последние листья, белка и ёж делают запасы, медведь и крот засыпают до весны, все насекомые погибают, многие звери линяют. Скоро придёт суровая и длинная зима.

Алімпіядныя заданні

па прадмету “Чалавек і свет” для вучняў 4-х класаў

(2008-2009 навучальны год)

1. Адзнач знакам “+” словы, якімі мы яшчэ называем нашу Беларусь. Радзіма Сталіца Бацькаўшчына 2. Чаму наша краіна мае назву Белая Русь ? Адзнач знакам “+” правільныя адказы. а) Белы колер ва ўсе часы быў сімвалам свабоднага жыцця. б) Жыхары краіны ўпрыгожвалі свае дамы белымі тканінамі. в) Жыхары краіны насілі белае адзенне і мелі светлыя валасы. 3. Людзі якіх нацыянальнасцей жывуць у Беларусі? Замяніце пытальныя знакі патрэбнымі назвамі. беларусы ?________ ?________ Шматнацыянальная яўрэі Беларусь украінцы 4. Адзнач знакам “+” праўдзівыя выказванні. Старажытныя паселішчы будавалі каля ракі або возера Усе людзі жылі ў адным высокім драўляным будынку Старажытныя паселішчы абносілі агароджай, каб бараніцца ад дзікіх звяроў і ворагаў Кожная сям’я племені займалася толькі сваёй гаспадаркай Дзеці з малых гадоў працавалі разам з бацькамі, дапамагалі весці гаспадарку. 5. Адзнач знакам “+” праўдзівыя выказванні. У далёкім мінулым рэкі адыгрывалі ролю галоўных шляхоў зносін Нашы продкі рабілі свае паселішчы на берагах рэк Свіцязь – галоўная рака Беларусі. 6. Адзнач знакам “+” праўдзівыя выказванні. Шматлікія камяні раскідаў па тэрыторыі Беларусі магутны вулкан Шматлікія камяні пакінуў на нашай зямлі ледавік Нашы продкі лічылі, што жыццё чалавека працягваецца і пасля смерці, таму трэба пакласці ў курган усё, што было патрэбна чалавеку пры жыцці. 7. Назаві прафесіі людзей, калі пасля іх смерці ў курганы ім клалі: Меч - _______________________________ Вагі - _______________________________ . 8. Абазнач знакам “+” назвы гарадоў – галоўных цэнтраў перапіскі кніг у старажытнай Беларусі. Мінск Полацк Тураў 9. Адзнач знакам “+” агульныя рысы жыцця і дзейнасці Ф.Скарына і С.Буднага. а) Нарадзіліся ў Беларусі б) Першадрукары в) Вучыліся ў Кракаве г) Друкавалі кнігі ў Празе д) Друкавалі кнігі на беларускай мове. 10. Адзнач знакам “+” самы старажытны горад. а) Тураў б) Мінск в) Полацк. 11. Суаднясі назвы гарадоў з найбольш верагодным паходжаннем іх назваў. Полацк Князь Тур Тураў Рака Палата Мінск Рака Віцьба Віцебск Рака Менка Магілёў Рака Гамеюкі Гомель Магіла Льва 12. Запішыце назвы раслін, адлюстраваных на гербе. А) Б) В) 13. Злучы стрэлкай назву колера на Дзяржаўным сцягу Рэспублікі Беларусь з тым, што ён сімвалізуе. Чырвоны колер колер дабра і міру, прыроды

Олимпиада по предмету «Человек и мир», 3 класс, 2010-2011 уч.г. (школьный тур)
1.В каких из перечисленных пород, минералов или полезных ископаемых основную часть составляют остатки растений:
Глина, торф, гранит, уголь.

2.Какой из предметов сделан из того, что когда-то было живым?
Глиняная кружка
Стальной нож
Льняное платье
Кирпичный дом

3. Вычеркни лишнее название.
Венера, Марс, Земля, Солнце.
Беларусь, Франция, Витебск, Китай.
Нёман, Волга, Нарочь, Буг.

4.Выбери верные высказывания об организме человека:
1.В непроветренном помещении мозг человека будет работать хуже.
2.Самый большой орган взрослого человека имеет площадь более одного метра.
3.В организме здорового, физически развитого человека не должно быть жира - от него нужно избавляться с помощью диеты и спорта.
4.Зрачок взрослого человека весит один грамм.

5.Почему:
у верблюда горб не всегда имеет одинаковую величину;
собака в жару высовывает язык;
кошки всё время умываются, а собаки нет?

6.Реши экологические задачи.
1. Иногда стрекозы залетают далеко от водоёма на луг, в лес, где охотятся за насекомыми. Но даже при обилии корма вдали от водоёма эти животные всегда возвращаются к воде. Почему?
2. В книге С.Ивченко «Загадка Цинхоны» приводится такой случай: «Как-то в Сибирь поздней осенью приехал проверяющий. Увидев голую тайгу, спросил лесничего:
-Это хвойный лес?
-Хвойный.
-А где хвоя?
-Опала.
-По чьей вине?
-Природы.
-Вы мне за природу не прячьтесь! За гибель леса отвечать будете вы.»
Придётся ли лесничему отвечать за гибель леса? Почему?

7.Составь памятку о том, как надо себя вести, чтобы не покусала чужая собака.

8. Представьте, что вы корреспондент детского журнала. Напишите заметку на тему «Влияние людей на водоёмы».

9. В перечне предложенных сравнений, в которых люди ссылаются на особенности животных, только одно правильное. Какое именно?

Трусливый, как заяц; умный, как змея; у кошки девять жизней; неуклюжий, как медведь; нюх, как у собаки.

^ Олимпиада по предмету «Человек и мир», 2 класс, 2010-2011 уч.г. (школьный тур)


  1. Выбери правильный ответ.
Всё, что нас окружает и не сделано руками человека – это … .

(живая природа, природа, неживая природа).


  1. Запиши перечисленные ниже объекты в три столбика:
Предметы труда человека Неживая природа Живая природа

(Самолёт, дерево, василёк, солнце, ручей, карандаш, облако, грибы, дом, машина, соловей, камень)


  1. «Прополи» текст. Вычеркни из каждой группы букв названия сорных растений. Из оставшихся букв получится пословица. Запиши её.
^ СОСООРНТЯК БЕЛЕБЗЕДА ХВЛЬЮНЕБОАК ОПСТЫРАВИТЕЙ

  1. Подчеркни лишнее слово в каждом ряду
А) Липа, дуб, ель, тополь.

Б) Сосна, ель, пихта, лиственница.

В) Смородина, сирень, ива, малина.

Г) Корень, стебель, лист, василёк.
5 . Составь из букв как можно больше названий деревьев (каждую букву использовать только один раз)

о, т, л, е, р, с, я, и, п, б, ё, н, а, ь


  1. Морж, касатка, тюлень – жители холодных морей. Что помогает им не замёрзнуть в холодной воде?

  1. В Африке существуют соревнования по скачкам на этих огромных птицах. Назови их.

  1. Чем питаются зимой жабы?

  1. Из букв каждой строчки составьте названия птиц
СОР – Р + КОРА РОВ + НОРА - Р

ДОЗОР + КОД – ОКО КАРТИНА – КРАН + С


  1. Комнатные растения считают друзьями здоровья. Почему?
Когда комнатные растения становятся вредными для здоровья человека?

Олимпиадные задания по окружающему миру 3 класс

Ф., И., класс……………………………………………………………………

Каких зверей называют так?

1 . Косой……………

2. Сохатый ……………

3. Серый ……………….

4. Рыжая ……………..

5 . Назовите писателей, которые писали о природе. ……………………………………………………………………………………

6. Капустница……………………………………………………………………..

7. Крапивница ……………………………………………………………………

8. Лимонница …………………………………………………………………….

9. Какое животное обладает самым громким голосом? ………………………

10. Где у кузнечика ухо? ………………………………………………………..

11. Какая самая высокая трава на земле? ………………………………………

12. Какие ноги у жирафа длиннее передние или задние?...................................

Отгадайте загадки.

13. Подмигнет тебе украдкой,

Из травы фонарик сладкий. ……………………..

14 На верхушке стебелька

Солнышко и облака. ……………………………

15 Как зовут меня – скажи,

Часто прячусь я во ржи.

Скромный полевой цветок

Синеглазый... ………………………………

16 Не пустили в огород – Оттого она и жжет. ………………………..

17 Мастер шубу себе сшил.

Иглы вынуть позабыл. ……………………………

18 Зимой спит,

Летом ульи ворошит. ………………………………

19 Рыжий маленький зверек,

С ветки – прыг, на ветку – скок. …………………………..

20 С этих шариков пушистых

Полетят парашютисты. ……………………………….

21. Какая сторона горизонта находится справа от полуденной тени? …………......

22. Как называется линия, ограничивающая видимую часть земной поверхности? ………………………………………………….

2З. Верхний слой земли, на котором растут растения ………………………………

24. Составные части почвы? …………………….…………………………………..

25. Водоем, вязкий топкий, который является отличным производителем торфа? …………………………………………………………………………………………

26. С помощью какого прибора можно ориентироваться в любую погоду? …………………………………………………………………………………………

27. Назовите части растения. ………………….……………………………….……

…………………………………………………………………………………………

28 . Основные части тела человека. …………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

29 . Исправьте ошибки в рассказе.

Наступила осень. Животные готовятся к зиме. Некоторые птицы улетают на юг. Это ласточки, грачи, сороки , журавли. Лесные жители: заяц, еж, белка, лиса – меняют шубки на более теплые и густые. А на полях в садах заканчиваются осенние работы. Убраны овощи и хлебные растения, заканчивается сенокос, в садах высаживают молодые деревья, сгребают опавшую листву.

30. Кто путешествует по воздуху на нитке?......................................

Ответы к заданиям по окружающему миру

3 класс

Каких зверей называют так?

1 . Косой (заяц)

2. Сохатый (лось)

3. Серый (волк)

4. Рыжая (лиса)

5. Назовите писателей, которые писали о природе (за 1 фамилию – 1 балл) (Пришвин, Сладков, Бианки, Паустовский, Шим, Чаплина, Дарелл, Житков.)

Как объяснить названия бабочек:

6. Капустница (ее гусеница есть листья капусты),

7. Крапивница (гусеница ест листья крапивы),

8. Лимонница (за красоту).

9. Какое животное обладает самым громким голосом? (Крокодил)

10. Где у кузнечика ухо? (На ноге)

11. Какая самая высокая трава на земле? (Бамбук)

12. Какие ноги у жирафа длиннее передние или задние? (Одинаковой длины)

Отгадайте загадки.

13. Подмигнет тебе украдкой,

Из травы фонарик сладкий. (Земляника)

14 На верхушке стебелька

Солнышко и облака. (Ромашка)

15 Как зовут меня – скажи,

Часто прячусь я во ржи.

Скромный полевой цветок

Синеглазый... (Василек)

16 Не пустили в огород – Оттого она и жжет. (Крапива)

17 Мастер шубу себе сшил.

Иглы вынуть позабыл. (Еж)

18 Зимой спит,

Летом ульи ворошит. (Медведь)

19 Рыжий маленький зверек,

С ветки – прыг, на ветку – скок. (Белка)

20 С этих шариков пушистых

Полетят парашютисты. (Одуванчик)

21. Какая сторона горизонта находится справа от полуденной тени? (Восток)

22. Как называется линия, ограничивающая видимую часть земной поверхности? (Горизонт)

2З. Верхний слой земли, на котором растут растения (Почва)

24. Одна из составных частей почвы? (Песок)

25. Водоем, вязкий топкий, который является отличным производителем торфа? (Болото)

26. С помощью какого прибора можно ориентироваться в любую погоду? (Компас)

27. Назовите части растения. (За последовательный правильный ответ – 5 баллов, за правильный, но не последовательный ответ – 3 балла) (Корень, стебель, листья, цветы, плоды.)

28 . Основные части тела человека. За правильный ответ – 3 балла. (Голова, туловище, верхние конечности, нижние конечности).

29 . Найдите три ошибки в рассказе, который вы сейчас услышите.

Наступила осень. Животные готовятся к зиме. Некоторые птицы улетают на юг. Это ласточки, грачи, сороки, журавли. Лесные жители: заяц, еж , белка, лиса – меняют шубки на более теплые и густые. А на полях в садах заканчиваются осенние работы. Убраны овощи и хлебные растения, заканчивается сенокос , в садах высаживают молодые деревья, сгребают опавшую листву.

(Ошибки выделены, за 1 ошибку – 5 баллов)

30. Кто путешествует по воздуху на нитке? (Паук)

Олимпиадные задания

по предмету «Человек и мир» для учащихся 3-х классов


  1. О чем идет речь в загадке?
На ноге стоит одной,

крутит, вертит головой

и показывает страны,

реки, горы, океаны.


  1. Прочитайте две загадки. В какой из них говорится о горизонте, а в какой о линии горизонта? В чем разница между горизонтом и линией горизонта?

  1. Бежать, бежать – не добежать, лететь, лететь – не долететь.

  2. Виден край, да не дойдешь.

  1. Найдите в каждой строчке лишнее слово. Объясните свой выбор.
а) каменная соль , калийная соль, гора, гранит

б) бетон, песок, цемент, стекло

в) каменная соль, песок, глина, гранит

г) нефть, каменный уголь, природный газ, минеральная вода.

4. Расхвасталось дерево своим осенним нарядом:

Красивее моей одежды не придумаешь: тут и красное, и зелёное, и розовое, и оранжевое, и жёлтое. У иного листа что ни уголок , то другой цвет.

А я считаю, что такой пёстрый наряд для солидного дерева неприличен, - сказало соседнее дерево. – Самый скромный и самый красивый цвет – зелёный. Я этому цвету никогда не изменю. Так и опадут мои листья зелёными. И уголки-то у тебя на листьях – лишнее. Гораздо лучше мелкие зубчики, как у меня.

Угадайте, какие деревья вели этот разговор.

5. Определите, о каких животных леса идет речь в высказываниях:

а) У него следы похожи на человеческие. (____________________)

б) Её называют «пернатой кошкой». (______________________)

в) Это второе по величине (после зубра) животное Беларуси. (___________)

4) огородить растение, периодически наблюдать за ним до плодоношения, после чего собрать семена и рассеять их поблизости.

7. В магазин привезли овсяные хлопья «Геркулес», пшено, гречневую, манную, перловую и ячневую крупы. Из семян каких растений их получили?

«Геркулес» - ………………………

Пшено - ……………………………

Гречневая крупа - ……………………

Манная крупа - ……………………….

Перловая крупа - ……………………..

Ячневая крупа - ………………………….

8. Подчеркните

1) названия животных луга:

Бабочка, лось, глухарь, дикий кабан, кузнечик

2)названия животных водоёмов:

Шмель, мышь, рыбы, стрекоза, лягушка, бобр

3)названия животных болот:

Муравей, уж, глухарь, цапля

4) названия животных поля:

Дятел, мышь, плавунец, медведь, куропатка, жаворонок.

9. Допишите предложения. Соедините ответы стрелками:


Выключай электрический свет там ,

где им не пользуются



чтобы из дома не уходило тепло

Закрывает входные двери

в холодную погоду



потому что солнечный свет не вызывает загрязнения

Не тратить горячую воду больше ,

чем тебе нужно



потому что электричество для освещения получают при сжигании нефти

Суши мокрое бельё на веревке

потому что для охлаждения воздуха используют много электричества

Не оставляй дверцу

потому что для нагрева воды расходуется много электричества

Алімпіядныя заданні

па прадмеце "Чалавек і свет" для вучняў 3-х класаў
1. Аб чым ідзе размова ў загадцы?

На назе стаіць адной,

круціць, круціць галавой

і паказвае краіны,

рэкі, горы, акіяны.

2. Прачытайце дзве загадкі. У якой з іх гаворыцца аб гарызонце, а ў якой аб лініі гарызонту? У чым розніца паміж гарызонтам і лініяй гарызонту?

2) падрабязна апісаць расліну, сфатаграфаваць яе і пакінуць на месцы;

3) выкапаць расліну і перанесці яе на прышкольны навучальна-даследчы ўчастак;

4) абгарадзіць расліну, перыядычна назіраць за ёй да пладанашэння, пасля чаго сабраць насенне і рассеяць побач.

7. У краму прывезлі аўсяныя шматкі (хлопья) "Геркулес", проса, грачаную, манную, пярловую і ячную крупы. З насення якіх раслін іх атрымалі?

"Геркулес" - ………………………

Проса - ……………………………

Грачаныя крупы - ……………………

Манныя крупы - ……………………….

Пярловыя крупы - ……………………..

Ячныя крупы - ………………………….

1) назвы жывёлін лугу:

Матылёк, лось, глушэц(глухарь), дзік, конік(кузнечик)

2)назвы жывёлін вадаёмаў:

Чмель, мыш, рыбы, страказа, жаба, бабёр

3)назвы жывёлін балотаў:

Мурашка, уж, глушэц, чапля

4) назвы жывёлін поля:

Дзяцел, мыш, плавунец, мядзведзь, курапатка, жаўрук.

9. Дапішыце прапановы. Злучыце адказы стрэлкамі.


Выключай электрычнае святло там,

каб з хаты не сыходзіла цяпло

Зачыняйце ўваходныя дзверы

у халоднае надвор"е



таму што сонечнае святло не выклікае забруджванні

Не марнаваць гарачую ваду больш,

чым табе трэба



таму што электрычнасць для асвятлення атрымоўваюць пры спальванні нафты

Сушы мокрую бялізну

на вяроўцы



таму што для астуджэння паветра выкарыстаюць шмат электрычнасці

Не пакідай дзверцы

халадзільніка адчыненай



таму што для нагрэву вады расходваецца шмат электрычнасці

Алімпіядныя заданні

па прадмеце "Чалавек і свет" для вучняў 4-х класаў


  1. Дапоўні сказ:
У адрозненні ад сёняшніх дзён, калі шасейныя дарогі і чыгункі з’яўляюцца галоўнымі шляхамі зносін , у далёкім мінулым гэту ролю адыгрывалі _________________ .

  1. Растаў часткі плана падання пра возера Свіцязь у пэўным парадку.
…. Незвычайны ўлоў ….. Прыгажуня знікла.

…. Людскі плач.…. Расказ дзяўчыны


  1. Дапоўні сказ:
Каб мець дакладнае уяўленне аб той ці іншай гістарычнай падзеі, нам спатрэбіцца ____________________.


  1. Кожная карта мае сваю назву, якая адлюстроўвае пэўныя гістарычныя падзеі ў вызначаны час.

  2. Назвы краін і гарадоў адпавядаюць таму часу, які адлюстраваны на карце.

  3. Замест умоўных абазначэнняў на карце ўжываюцца малюнкі.

  4. Колеры на карце выкарыстоўваюцца для абазначэння тэрыторый розных дзяржаў.

  1. Адзнач знакм “+” праўдзівыя выказванні.

  1. Любую гістарычную падзею можна паказаць з дапамогай стужкі часу.

  2. Пачатак нашай эры.

  3. Першыя вядомыя стаянкі найстаражытнейшых жыхароў з’явіліся на тэрыторыі нашай краіны каля 24 тысячагоддзяў да нашай эры.

  1. Закончы сказы.
Дужага і высокага чалавека называлі _________________.

Пагоркі з ўямлі і пяску, што насыпалі над нябожчыкам называлі __________________.


  1. Закончы сказы.
Аб жыцці продкаў у старажытныя часы нам паведамляюць пісьмовыя крыніцы ______________ .

Самым старажытным летапісам усходніх славян з’яўляецца _____________________________ .


  1. За якія заслугі царква абвясціла князя Уладзіміра святым? Адзнач знакам “+” правільны адказ.

  1. Стаў вялікім кіеўскім князем.

  2. Прыняў хрысціянства і пачаў хрышчэнне ва ўсіх гарадах.

  3. Падараваў Рагнедзе жыццё.

  1. Вызнач паслядоўнасць і абазнач лічбамі палзеі жыцця беларускай князёўны Рагнеды.
….. Уладзімір забіў бацькоў і братоў Регнеды, прымусіў яе стаць яго жонкай.

….. Да Рагнеды сваталіся кіеўскі князь Яраполк і наўгародскі князь Уладзімір.

….. Пасля замужжа Рагнеда назвалася Гарыслава і нарадзіла пяцёра дзяцей.

….. Старэйшы сын Ізяслаў ратуе маці ад смерці і адпраўляецца з ёй у крэпасць пад Мінскам.

….. Рагнеда адважылася забіць Уладзіміра.

….. Рагнеда стала манашкай і атрымала імя Анастасія.


  1. Прачытай тэкст і выканай заданні.
І сустрэліся праціўнікі на Нямізе месяца сакавіка ў трэці дзень, быў снег вялікі, і пайшлі вадзін на аднаго. І была лютая сеча , і многія паляглі ў ёй, і перамаглі Ізяслаў, Святаслаў і Усеслаў(кіеўскі князі), Усяслаў (полаці князь) жа ўцёк.

  1. Якая гістарычная падзея апісваецца ў тэксце?___________________________________

  2. Войскі якіх княстваў прымалі ўдзел у бітве? ____________________________________

  1. Запішыце:

  1. Назву горада, месца ўзнікненне якога звязваюць з імем легендарнага млынара.- ___________

  2. Назву горада, у якім быў пабудаваны замак па загаду князя Вітаўта. - ___________________

  3. Назву горада, дзе нарадзіўся Францыск Скарына. - __________________________

  4. Назву горада, каля якога ў першыя дні вайны мужна змагаліся з ворагам паграчнікі. ________________

  1. Чаму прыняцце хрысціянства садзейнічала развіццю культуры?