Конспект урока по английскому языку «Близится Рождество. Christmas is coming. Открытый урок по английскому языку на тему "рождество"

Министерство образования и науки РФ

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа №5» г. Курчатова

Открытый урок английского языка в 3 классе по теме «Рождество» по ФГОС

Разработала учитель

английского языка

Ветчинова Наталья

Николаевна

Курчатов 2014

Технологическая карта урока.

Тип урока

Урок систематизации и обобщения знаний и умений.

Тема урока

Цель урока

Знакомство с традициями и обычаями, принятыми в британских семьях, во время празднования Рождества.

Задачи урока

1.Активизировать и активно употреблять изученную лексику по теме «Рождество».

2.Активизировать в речи грамматическую структуру:I would like to…

3.Формировать навыки говорения с использованием изученных лексических и грамматических структур.

4.Продолжить обучение аудированию с полным и частичным пониманием прослушанного.

5.Повышать интерес к изучению английского языка, воспитывать культуру языкового общения.

Планируемый результат

Активное употребление в речи изученного лексического и грамматического материала, в том числе в новых нестандартных ситуациях.

Формирование УУД

Личностные : уметь соотносить поступки и события с принятыми этическими принципами, знать правила поведения, уметь ориентироваться в социальных ролях и межличностных отношениях, уметь находить ответ на вопрос»Какое значение имеет для меня учение?»

Регулятивные: уметь формулировать, принимать учебную задачу, планировать и определять промежуточные цели, выделять и осознавать, что уже сделано и что еще подлежит усвоению.

Познавательные: уметь извлекать необходимую информацию из прослушанного текста, уметь осознанно и произвольно строить речевые высказывания в устной и письменной форме, уметь соотносить изучаемый материал с собственным опытом.

Коммуникативные: участвовать в разных формах работы в классе(индивидуальной, фронтовой, парной, групповой),уметь слушать, вступать в диалог, уметь выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации, строить продуктивное взаимодействие со сверстниками и взрослыми.

Межпредметные связи

Чтение, окружающий мир, русский язык

Ресурсы

Учебник, рабочая тетрадь Биболетова М.З.»Enjoy English-5 класс”,компьютер, проектор, аудиоприложение к учебнику «Enjoy English-5 класс»,песня» We wish you a Merry Christmas»в МП3 формате, рисунки детей, плакат, иллюстративно-наглядный материал, изготовленный обучающимися.

Организация пространства

Работа фронтальная, индивидуальная, в парах, в группах

Сценарий урока.

I .Организационный момент.

Hello, children! Sit down! I’m glad to see you!

II . Определение темы, целей и задач урока.

Today we are going to have an unusual lesson. You see, our classroom is brightly decorated. There is a Christmas tree here. What is the theme of our lesson? (Christmas) Listen! (слова Santa Claus) Nice to meet you! What’s my name? Do you like Christmas? Do you like Christmas presents? What can you do in the lesson to get presents? Look at the blackboard, please! Look at the Christmas tree! (read, write, learn new words, make up dialogues, decorate the Christmas tree, answer the questions, talk) Now guess my riddles! (Приложение № 1)

III. Речевая зарядка .

Let’s introduce ourselves to Santa Claus! -My name is Lena. I’m nine. I can read, write and count very well. I like to write funny poems.

IV . Фонетическая зарядка .

Before we start, let’s train our phonetics. Please, look at the screen and repeat. [k]- Christmas; Christmas tree; [e]- sled; present; bell; - snowman; - reindeer; sleigh; [ ee]- candy cane, candle, Santa Claus; carol; - ornament;

V .Обобщение и систематизация знаний.

1) Работа со словами по теме. Look at the blackboard! There some words here. Choose the words about Christmas and stick up to the word “Christmas.’ Let’s read and translate them!

2) Аудирование. (упр.1,стр.52)

Christmas is a holiday. We like to get presents. Dino would like to get a present, too. What present would Dino like to have? Listen to the tape. (Dino would like to have a butterfly.)

3) Просмотр фильма «Рождество в Великобритании»

What presents do English people get? Let’s watch the film! (Слова к фильму на доске)

4).Активизация структуры: I would like to..Выполнение упр.2,стр.52)

What presents do the pupils of Green school get?

5) Диалоги обучающихся.

What Christmas presents would you like to have? Work in pairs.

(P1. Do you like Christmas?

P1. Do you like Christmas presents?

P1 .What Christmas presents would you like to have?

P2. I would like to have a teddy bear.)

6). Чтение писем для Santa Claus.

You have written letters to Santa Claus.

Read some of them.

Let’s send them.(собрать и положить в почтовый ящик)

7) Кроссворд.

Do the crossword puzzle. Work in 3 groups. Find some words about Christmas.

8) Работа с раздаточным материалом.

Let’s repeat the words to write them.

Give your sheet of paper to your classmate and check them. Look at the screen. Give me your sheets of paper.

VI. Физическая зарядка .

Let’s have a rest. Will you get up?

Hands up! Hands down! Hands on hips, sit down! Hands up ,to the sides! Bend left, bend right. One, two, three, hop, One, two, three, stop. Stand still!

VII .Этап применения полученных знаний и умений.

Look! Our Christmas tree haven’t got ornaments. Let’s decorate it! Come up to me one by one, take a toy from this box, name in English, translate it and put on the tree.

Let’s sing the song “Merry Christmas.’

VIII .Заключительный этап урока. Рефлексия.

You have worked hard in the lesson. Our lesson is going to finish. Как вы работали на уроке? Оцените свою работу.(дети показывают соответствующие смайлики).Вам понравился урок? Что вы узнали на уроке? Я тоже считаю, что вы хорошо поработали на уроке и с поставленными задачами справились.

Your homework is ex.3,p.53

Your marks are…

Santa Claus gives you some presents.

The lesson is over. Good bye, children.

Merry Christmas !!!

Урок английского языка 3 класс (М.З.Бибалетова)

2 четверть заключительный урок.

Задачи урока:

Учебный аспект:

Формирование умения употреблять лексику по теме «Рождество» в серии языковых и речевых упражнений;

Формирование умения поддержать беседу по теме, находить необходимую информацию в прочитанном;

Повышение мотивации учения при помощи интерактивных средств обучения;

Развивающий аспект:

Развитие творческих способностей учащихся;

Воспитательный аспект:

Воспитание чувства коллективизма, доброты;

Социокультурный аспект:

Формирование представлений о традициях страны изучаемого языка;

Обеспечение условий для коммуникативного использования английского языка.

Оборудование: Компьютер, проектор, экран, презентация, посвящённая рождеству в Англии.

Ход урока:

  1. Орг.момент

Good morning, children! I am glad to see you. Let`s find out what we are going to speak about today. Please, do some tasks.

2. Речевая зарядка

Let`s remember the letters. Connect the dots alphabetically.

Слайды №1-18. Дети называют буквы в алфавитном порядке, если правильно, открывается след. слайд.

Вот какая ёлочка у нас получилась! Слайд №19

Let`s remember the names of the colours and decorate our tree.

Слайды № 20-26. Учитель читает стихотворения о названиях цветов, если дети правильно добавляют слово, открывает слайд с шариком соответствующего цвета.

Вот Санта Клауса портрет,
Он там в наряде цвета (red)

Синеву небес люблю,
Ношу я джинсы цвета (blue)

Поля с пшеницей спелою
Радуют нас цветом (yellow)

Розы победителю падают на ринг,
Цвет их по-английски называем (pink)

Уверена, ты помнишь:

Оранжевый цвет (orange)


У елки цвет всегда один,
Зимой и летом - это (green)

Итак, ёлочку мы украшали не случайно, ведь тема нашего урока «Рождество».We are going to speak about Christmas and presents you would like to get.

Основной момент

Слайд?

При всей своей замкнутости англичане любят повеслиться от души.

Рождество – самый грандиозный праздник среди всех праздников.

Ребята, а вы знаете почему он получил такое название?

Правильно. Это Христианский праздник, посвящённый рождению Иисуса христа.

СЛАЙД?

Рождество – это праздник для всей семьи, но больше всего его любят и ждут дети. Они вывешивают у камина чулки для подарков, которые Санта ночью наполняет

Слайд?

What present would you like to have?

Оказываются англичане не только любят дарить и получать подарки… ещё они очень любят украшать свои дома. А как мы сейчас посмотрим и послушаем.

Слайд?

(рассказ про омелу)

Слайд?

(рассказ про гимны)

Песня We wish you…

Слайд?

Рассказ про печенье

Слайд?

Рассказ про ёлку.

Посмотрите а у вас в классе тоже есть елочка.

Слайд?

Рассказ про Санту.

А сейчас давайте немного разомнёмся перед творческой работой.

зарядка

Слайд?

Ну вот мы с вами и познакомились с некоторыми символами и традициями Рождества в Англии. Конечно же это не все символы и традиции. А сейчас давайте изготовим рождественские поздравительные открытки для ваших мам и пап, которые вы им подарите.

Изготовление открыток с ёлочкой и поздравление

Слайд?

Ну вот все вы сегодня хорошо и отлично поработали, что мы сегодня нового узнали?

Чему научились?

Что вспомнили?

Молодцы, ваши оценочки….

Музыка we wish you…


Урок

по английскому языку

в 6 классе

УМК Английский язык для 6 класса школ с углублённым изучением английского языка авторов Афанасьевой О.В., Михеевой И. В. Москва: Просвещение, 2008 г.

Тема: «Рождество»

Цель урока:

Развитие умений говорения по теме.

Задачи урока:

I . Образовательные:

Познакомить учащихся с некоторыми традициями и обычаями празднования Рождества в Великобритании и России;

Активизировать употребление лексики в речи;

Учить понимать на слух;

Учить учащихся логическому построению устного высказывания на английском языке;

- формировать коммуникативно-информационную компетентность;

- формировать у учащихся навыки написания открыток на английском языке с опорой на ранее введенные знания;

Формировать у учащихся умения эстетически оформлять открытку;

Учить учащихся поздравлять друг друга с рождеством.

II . Развивающие:

Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности;

Развивать языковую догадку учащихся, наблюдательность;

Способствовать развитию мышления, внимания, памяти, творческих способностей механизма репродукции при обучении говорению.

III . Воспитательные:

Воспитывать у учащихся чувство прекрасного;

Способствовать расширению кругозора и познавательного интереса учащихся к иноязычной культуре и традициям других народов.

Формы урока: лексико-фонетическая разминка; фронтальный опрос; работа в парах; самостоятельная работа; викторина.

Методы: проблемно-поисковый; креативный; коммуникативный;личностно-ориентированный; практический; деятельностный подход; самоконтроль; самооценка.

Оборудование: компьютер, проектор, экран, интерактивная доска.

Наглядные пособия: рождественские постеры, поздравительные открытки, волшебный сундучок, колпаки, видеофильмы, аудиозаписи, презентация, раздаточный материал.

Ход урока.

I . Организационный момент. (Презентация)

1. П. англ. языка: Good morning! I’m glad to see you! Let’s start our lesson! First of all I suggest you to listen to one song and guess w hat holiday is this song about? (Звучит песн я «We wish you a Merry Christmas!»).

We wish you a Merry Christmas!

We wish you a Merry Christmas!

And a Happy New Year!

P 1 : This song is about Christmas.

T: Of course! What are we going to speak about?

P 2 : About Christmas.

T: What do you know about Christmas?

P 1 : I know that Christmas is a favourite holiday for English people, especially for children.

P 2 : Christmas is a religious holiday. They celebrate the birth of Jesus Christ.

P 3 : I think Christmas is a family holiday. Families gather for Christmas dinner. They give presents to each other.

P 4 : Every Englishman sends many Christmas cards, e-mails and text-messages.

P 5 : People decorate Christmas tree with beautiful balls and toys.

T: All right. What words are associated with Christmas? (На доске нарисована ёлка. Учащиеся называют слова по теме «Рождество», а учитель вешает игрушки с названиями на ёлку.)

P 3 : Christmas holiday and decorations.

P 4 : Christmas tree.

P 5 : Presents.

P 6 : Traditional food.

P 7 : Santa Claus.

T: And of course Christmas songs, greetings cards. Are we going to speak about it at the lesson? So to say we learn about the traditions of Christmas celebration in Great Britain. So, we celebrate Christmas today! Let’s dress up! Put on your caps, please! (Учащиесянадеваюткрасныеколпаки.)

II. Речевая зарядка .

1. T: Let’s review our words first of all! Look at the screen! Speak after me, please!

Christmas decorate

Presents cracker

Lights turkey

Christmas tree Santa Claus

Pudding tinsel

Celebrate greetings card

2. T: Read the words, P 8 !

3. T: The next task for you. Read these words in alphabetical order, please.

P 9 : Celebrate, Christmas, Christmas tree, cracker, decorate, greetings card, lights, presents, pudding, Santa Claus, tinsel, turkey.

T: All right! The next task. Please match the English words with their Russian equivalents. (Учитель использует интерактивную доску.)

Christmas поздравительная открытка

Presents индюк

Lights украшать

Christmas tree СантаКлаус

Pudding хлопушка

Celebrate мишура

Decorate рождественскаяёлка

Cracker праздновать

Turkey пудинг

Santa Claus огоньки

Tinsel подарки

Greetings card Рождество

T: Well done!

III . Актуализация знаний.

1. Выполнение упражнения.

T: Look at the screen. The text is “Christmas Day”. Say me please what should you do.

P 10 : We should complete the sentences with the help of the words from the box.

T: All right! Will you begin! (Учащиеся по очереди читают предложения и вставляют нужные слова.)

Presents, books, stockings (2), toys (2), dessert, exciting, fireplace, give, Day, sweets, Merry Christmas

Christmas Day

Christmas Day, December 25th, is the most ... day of the year for English children. Оn that day they get ... and ... presents to their brothers, sisters, parents and friends.

Y оu probably know that English children hang ... at the ... or near their beds оn Christmas Eve. In the morning they usually find their ... filled with small toys and ... . They m ау also find larger ... lying nearby.

The morning will b е spent playing with new ... and reading new ... Then comes lunch, traditionally with the turkey as the main dish and Christmas pudding for … . The whole family tries to соm е together оn Christmas ... to say " ... " to each other .

(Keys: exciting, presents, give, stockings, fireplace, stockings, sweets, toys, toys, books, dessert, Day, “Merry Christmas”)

T: Well done! You have completed all the sentences right.

2. Аудирование с полным пониманием. (Просмотр видеофильма.)

T: Now I suggest you to watch a video film. After that you should say how the English people celebrate Christmas holiday. Look at the screen . (Учащиеся просматривают фильм.)

3. Беседа по фильму.

T: You have seen the film and now answer my question, please! How do the English people celebrate Christmas holiday? What do they usually do this day?

P 11 : People buy Christmas trees, presents, cards. Children decorate the Christmas tree with toys, tinsels and lights. People send Christmas cards to relatives and friends.

P 12 : On Christmas Eve people usually go to a special church service. They sing Christmas carols. They put their presents under the Christmas tree.

P 13 : People usually spend time with their families. In the morning they usually go to church and then they have Christmas dinner. There are a lot of fun and jokes on that day. Children like this holiday very much. They go from house to house, sing songs and congratulate people.

P 1 : The traditional Christmas food is roast turkey with potatoes and Christmas pudding.

P 7 : Parents and children give presents to each other this holiday.

Учитель просит учащихся рассказать, как англичане празднуют рождество.

P 8 : The English people like to celebrate Christmas holiday. They buy Christmas trees, presents, cards. They put their presents under the Christmas tree. Children decorate the Christmas tree with toys, tinsels and lights. People send Christmas cards to relatives and friends. On Christmas Eve or in the morning people usually go to a special church service. They sing Christmas carols. Then they have Christmas dinner. The traditional Christmas food is roast turkey with potatoes and Christmas pudding. There are a lot of fun and jokes on that day. Children like this holiday very much. They go from house to house, sing songs and congratulate people. Parents and children give presents to each other this holiday.

T: Well! Tell me please how the Russian people celebrate Christmas holiday?

P 5 : The Russian people decorate New – Year’s tree, put the presents under it. They send e-mails and text-messages to relatives and friends. On Christmas Eve some people and children go from house to house and sing songs. They get sweets and money. It is such a good tradition by Russian people.

P 6 : Many Russian people like to celebrate New Year and Christmas holiday. Children enjoy decorating New – Year’s tree and getting presents from Father Frost. I like to get gifts too. On Christmas Eve I and my friends congratulate people and sing songs. People give us some sweets or money.

4. Письмо .

T: Now we have spoken about Christmas holiday and now … let’s congratulate each other with this best holiday! Say me, please! How do the English people congratulate each other? You have prepared greetings cards, haven’t you? Show me please! (Учащиеся показывают учителю поздравительные открытки.) Oh what beautiful greetings cards ! Well! Let’s write congratulations and best wishes to each other! (Учащиесяпишутпоздравлениянаоткрытках.)

5. Мини - диалоги .

Т: Now congratulate each other with Christmas! (Учащиеся поздравляют друг друга с Рождеством.)

P 1 : Dear Andrew! Merry Christmas! I wish you good luck!

P 2 : Thank you! The same to you! И т. д. (Учитель прослушивает каждую пару.)

6. Релаксация .

T: All right! You have said that before Christmas children usually go from house to house and sing songs. Do you know any songs? Let’s sing all together. (Учащиесяисполняютпесенку «Jingle, Bells!»

Jingle, Bells! Jingle, Bells! Dashing through the snow

Jingle all the way! In a one-horse open sleigh,

Oh what fun it is to ride O’er the fields we go,

In a one-horse open sleigh. Laughing all the way.

Bells, on bobtail ring,

Making spirits bright.

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight.

T: Well! Who else knows any Christmas songs?

P 3 , P 4 : (Учащиеся исполняют колядку.)

Hello, reindeer.

Hello, snowman.

Hello, Santa.

Happy Holidays.

One, two, three

Four, five, six,

Seven, eight, nine, ten,

Merry Christmas, everyone.

Let’s sing it once again.

Hello, reindeer.

Hello, snowman.

Hello, Santa.

Happy Holidays.

Happy Holidays!

T: Well! Take some sweets for it.

IV . Первичное закрепление знаний.

1. Работа в парах. Заполнение таблицы .

T: Now you have relaxed, have sung the songs and I suggest you to compare English and Russian traditions of Christmas celebration. Look at this poster ! (На доске постер, на котором описаны традиции празднования рождества в России и Великобритании.) It helps you to fill the table. I give you some sheets of paper and you should write the differences. Be quick! You can do it in pairs.

п/п

Great Britain

Russia

When is Christmas celebrated?

How is “ ДедМороз” called?

Where does “ ДедМороз” live?

Where is Christmas tree situated?

Where do people usually put their presents?

T: Have you written? Please tell me some differences of Christmas celebration in Great Britain and in Russia.

P 1 : Christmas is celebrated on the 7 th of January in Russia. And in Europe it is celebrated on the 25 th of December.

P 2 : “ ДедМороз” is called Father Frost in Russia and Santa Claus in Great Britain.

P 3 : Father Frost lives in Veliki Ustyug. Santa Claus lives in Finland.

P 4 : New-Year’s tree is situated in Red Square and Christmas tree is in Trafalgar Square.

P 5 : Russian put their presents under the tree and English put them near the bed or near the fireplace.

T : You are right .

V . Закрепление изученного материала.

1. Викторина.

T: Children! I have prepared a surprise for you. Here is a magic box. Let’s open it! Take the cards ! (Дети открывают волшебный сундучок по очереди и достают открытки, на которых написаны вопросы):

1.What do you know about Christmas? (Christmas is a religious holiday.)

2. What traditional Christmas meals do you know? (a roast turkey and Christmas pudding)

3. Who decorated the first Christmas tree? (One legend says that Martin Luther started the

practice. Luther was an imported Christian leader.)

4. Why do people celebrate Christmas? (It is celebrated оn December 25th. The holiday is connected with the wonderful birth of Jesus Christ.)

5. Where did Santa Claus come from? (from America)

6. When is Christmas celebrated in Europe? (It is celebrated оn January 7th.)

7. How is Father Frost called in Great Britain? (Santa Claus)

8. Where is Christmas tree situated in Great Britain? (in Trafalgar Square)

9. Where do English people usually put their presents? (near the bed or near the fireplace)

10. Where do Russian people usually put their presents? (under the tree).

T: Well! I see that you have learnt much about Christmas traditions.

VI . Заключительный этап урока.

1. Подведение итогов урока. Рефлексия .

T: Now look at our Christmas tree. About what have we spoken during lesson? (Учащиеся смотрят на ёлочку и на игрушки с названиями и рассказывают, о чём они говорили на уроке).

P 4 : We have spoken about Christmas holiday and decorations.

P 5 : About Christmas tree.

P 5 : About presents.

P 6 : About traditional food.

P 7 : How people usually spend Christmas Day.

P 8 : And of course about Santa Claus, Christmas songs, greetings cards.

2. Оценки за работу на уроке.

T: It’s high time to get marks for lesson. You have got sheets of paper with table. Take it and count the score . (Учащиеся подсчитывают высказывания, проверяют правильность заполнения открыток и таблицы.)

Put your mark yourself!

Критерии оценивания

Твои высказывания по теме были правильны (допускаются 1-2 ошибки). Объём высказывания – 10 предложений.

Твои высказывания по теме были правильны (допускаются 3-4 ошибок). Объём высказывания – 7- 8 предложений.

Твои высказывания по теме были правильны (допускаются 5-6 ошибок). Объём высказывания – 5- 6 предложений.

Твоя открытка оформлена правильно (без ошибок)

Твоя открытка оформлена правильно (допущены 1-2 ошибки)

Твоя открытка оформлена правильно (допущены 3-4 ошибки)

Твоя открытка оформлена неправильно (допущено много ошибок)

Таблица заполнена верно (без ошибок)

Таблица заполнена верно(допущены 1-2 ошибки)

Таблица заполнена верно (допущены 3-4 ошибки)

Таблица заполнена верно (допущено более 4 ошибок)

    Посчитай, сколько баллов у тебя получилось.

    Если ты получил 13-15 баллов, то твоя оценка – «5».

    Если ты получил 10-12 баллов, то твоя оценка – «4».

    Если ты получил 8-11 баллов, то твоя оценка – «3».

    Если ты получил меньше 8 баллов, то твоя оценка – «2».

T: What is your mark? (Учащиеся называют свою оценку). Well done !

3. Домашнее задание.

T: And now your home task. You should write a letter to your friend how you spent Christmas holiday. (Учительраздаётписьма.)

… I usually spend Christmas holiday at home. My parents and I decorate Christmas tree with tinsels, toys and lights. My mum and dad put presents under the Christmas tree. In the evening we usually have supper. And how do you celebrate Christmas holiday? Do you stay with your family at home?

Well, I’d better go now as my mum’s calling me for dinner. Write back soon. Take care and keep in touch!

Yours,

Mark

4. Исполнение песни .

T: In conclusion I suggest you to sing a song with children. (Учитель показывает видеоролик с исполнением песни «We wish you a Merry Christmas », учащиеся подпевают песенку.)

We wish you a Merry Christmas. We won’t go until we get some,

We wish you a Merry Christmas We won’t go until we get some,

And a Happy New Year! So bring some out here.

Glad tidings we bring to Glad tidings we bring to

You and your kin. You and your kin.

We wish you a Merry Christmas We wish you a Merry Christmas

And a Happy New Year! And a Happy New Year!

Now bring us some figgy pudding, We wish you a Merry Christmas.

Now bring us some figgy pudding We wish you a Merry Christmas

And a cup of good cheer. And a Happy New Year!

Glad tidings we bring to

You and your kin.

We wish you a Merry Christmas

And a Happy New Year!

T: Well done. Thank you. Your work during the lesson was excellent. Good luck and happy New Year!

T.: Look at the blackboard! You see here 3 faces:  (Оk)  (Вad)  (So-so). There are: OK, Bad, So-so. Choose the face according to your mood. (Учащиесявыбирают ).

Светлана Затонская

Christmas Lesson

Цель урока : формирование лексических навыков и их использование в речи учащихся

Учебные задачи

1. Способствовать формированию устойчивых лексических навыков

2. Формировать умение воспринимать на слух и понимать небольшие сообщения

3. Развивать умения монологической и диалогической речи

Развивающие задачи

1. Развивать языковые и познавательные способности учащихся, готовность к коммуникации

2. Способствовать интеллектуальному развитию учащихся

3. Формировать логическое мышление и развивать память

Воспитательные задачи

1. Развивать умение работать в парах и группе

2. Формировать интерес к учению и познавательную активность учащихся

3. Расширять кругозор учащихся

4. Прививать уважение к традициям страны изучаемого языка

Используемые технологии

Коммуникативно-ориентированные, информационно-коммуникационные, игровые технологии

Используемые методы обучения

Словесный, объяснительно-иллюстративный

Используемые приемы

Игра, использование интерактивной доски, диалог, «письмо Санта–Клаусу»

Урок

Учитель :

Good afternoon! I am glad to see you. How are you? (Ответы)

What season is it now? It’s winter (ответ)

What is the weather like in winter. Ответы : cold, frosty, cloudy, slippery, muddy, foggy, rainiy

Do you like winter?

Ответы :

Why do you like winter?

Ответы : I can play snowballs / ski / make a snowman / skate / sledge.

What day is it today? What is the date today? (December 17th)

Answer the question. What holiday is celebrated on the 25th of December in Great Britain?

Christmas. – That’s right.

On the 25th of December English people celebrate Christmas – a beautiful holiday, which is loved by everybody. Everything is decorated with lights and toys. We see Christmas trees everywhere. People buy presents, send cards and have Christmas parties.

Today we have an unusual lesson. Our lesson is a Christmas lesson, and we will speak about Christmas in Great Britain.

By the way, I have a secret message from Father Christmas. Yesterday I have got a surprise box from Father Christmas. There is a present for you in this box, but we will open this box in the end of our lesson.

And now we are going to play games, sing songs and do other interesting things.

Now, look at this picture (интерактивная доска) . What do you see at this picture? Ответы детей.

And now let’s make the picture out of puzzles.

And now, answer my questions.

1. Who comes from the North Pole on his sledge and brings presents to everybody at Christmas?

2. What does he wear?

3. What thing is very dear for children? They hang it at the fireplace or on their beds. (Stocking)

4. How do they decorate their house?

5. What is the main symbol of Christmas? (Christmas tree)

Do you like decorating Christmas tree?

I think everybody likes to decorate a Christmas tree, and let’s do it.

Let up make up two teams. The first one is called “Snowman” and the second one is “Father Christmas”

(Реквизит : 2 коробочки с елочными игрушками и 2 елки.

Учащиеся по очереди вешают игрушки, озвучивая свои действия. Например : I am hanging a red ball (a star, a garland, a tinsel)

Well-done. The winner is team No !

Your next task is Christmas Eve Maze.

Rudolph – if you know it is a reindeer – is hiding from Father Christmas. Help Father Christmas to find him so that the can begin delivering toys. Draw a line from Father Christmas through the Christmas words. Well done!

Учитель : Christmas is coming. On Christmas, children usually have Christmas parties. They wear costumes and masks. I see you have got your masks. Let us see what the masks at our party are.

Вопросы учителя : Who are you? / Where are you from? / What can you do? Nice to meet you. И т. д.

Учитель : Children usually meet friends on Christmas. Let us see how they do it,

Snowman: I am a Snowman, and who are you?

Mouse: I am a Mouse! Where do you live?

Snowman: I live in the park. And children play with me every day. And where do you live?

Mouse: I live in the house behind the fireplace. Let’s be friends.

Princess: Hello!

Father Christmas: Hello!

Princess: Who are you?

Father Christmas: Everybody knows me. I am Father Christmas. And who are you?

Princess: I am Princess. I am beautiful and kind. I cn dance and sing. What do you do?

Father Christmas: I bring present to children, Put them in their stockings, and they are very happy.

All children write letters to Father Christmas asking him for some presents for them and their relatives. I would like to listen to your letters to Father Christmas.

Ученики читают несколько писем.

Christmas is a religious holiday. It the day when Christians celebrate the birth of Jesus Christ.

Where do people go on Christmas?

Ученики : They go to the church and sing Christmas carols. Let’s sing one of these carols. (We wish you a Merry Christmas – елка / игрушка) .

Ученики поют Merry Christmas.

And now it’s time to open the box from Father Christmas. Let us open and see the present of Father Christmas.

Учитель открывает коробку.

Oh, it’s a magic hat, a message from Father Christmas!

Учитель. And who was the best today t our Christmas lesson? (Лучший ученик одевает волшебную шапку)

So children, what can you say about Christmas holiday?

What kind of holiday is it?

Ответы учащихся : It"s a bright holiday / it’s a merry holiday / it"s a beautiful holiday!

Учитель : My dear boys and girls! Merry Christmas! I wish you Good Luck and Happy New Year!

And now help yourselves. These candy canes are from Father Christmas. Bonne appetite!

Публикации по теме:

Фонетические разминки на уроках английского языка Дорогие преподаватели иностранного языка! Вы наверно не редко сталкиваетесь с таким понятием как фонетическая разминка или зарядка. Что.

Игровые технологии на уроках английского языка как одно из средств реализации системно-деятельностного подхода в рамках ФГОС Современный урок – урок, отвечающий требованиям ФГОС, в котором в концентрированной форме нашли отражение запросы и потребности семьи, общества.

Интегрированное занятие английского языка и математики «Лесная школа» Тема: «Лесная школа». Цель: Обобщение и закрепление знаний детей по пройденным темам. Задачи: 1) Образовательные: Активизация лексического.

Использование игровых технологий в обучении детей дошкольного возраста основам иностранного (английского) языка Введение английского языка в дошкольную образовательную систему было продиктовано рядом причин, основной из которых явилось противоречие.

Научно-практическая конференция. Необходимость изучения английского языка в раннем возрасте Per aspera ad astra (через тернии к звёздам) Изучение английского языка в раннем возрасте становится все более и более актуальным. Многие.